Dina uppgifter registreras i vårt medlemsregister. Med hjälp av uppgifterna betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på din lön varje månad.

Om det inte är möjligt får du ett inbetalningskort hemskickat med posten. Du kan också betala via autogiro.

Du ansluts automatiskt till försäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, och du bör noga läsa informationen som skickas hem till dig när du blivit medlem.

Är du inte fullt arbetsför när du blir medlem behöver du kontakta försäkringsbolaget, eftersom det ställs vissa hälsokrav. Med fullt arbetsför menas att du kan utföra ditt vanliga arbete utan undantag, inte får ersättning som har samband med egen sjukdom, skada eller funktionshinder, eller har vilande sådan ersättning och inte av hälsoskäl har särskilt anpassat arbete, lönebidragsanställning eller liknande. Är du sjuk kortare tid än 15 dagar räknas du som fullt arbetsför.

Om du betalar din avgift till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien att dras så, om du inte tackar nej till försäkringarna eller kontaktar försäkringsbolaget för att ändra till inbetalningskort eller autogiro.

Vi kommer att skicka dina uppgifter till de försäkringsbolag som Vision har avtal med.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan!

Vision: Viktigt att socialtjänstlagen ses över

Publicerad 2017-04-07

Vision välkomnar regeringens översyn av socialtjänstlagen. Uppdraget måste bli tydligare och medarbetarnas förutsättningar att möta människor i behov av samhällets stöd måste förbättras.

- Socialtjänstens uppdrag har blivit allt mer gränslöst. När resurserna brister blir det enskilda medarbetare som sliter hårdare för att medborgare i behov av stöd inte ska behöva drabbas. Det är en del av förklaringen till att kommunerna har svårt att rekrytera såväl chefer som socialsekreterare, säger Dalia Eid, socialsekreterare och ledamot i Visions förbundsstyrelse.

- Socialtjänsten behöver en balans mellan krav och resurser för att vara hållbar och kunna jobba långsiktigt och förebyggande. Vision ser fram emot att aktivt bidra i detta viktiga arbete, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

För ytterligare kommentarer kontakta Dalia Eid, ledamot i Visions förbundsstyrelse och ordförande för Nyköpingsavdelningen, tfn 0708-35 70 76.

1017 nya medlemmar under november

Nr 7 2017