Vision Direkt

visiondirekt@vision.se

Dina uppgifter registreras i vårt medlemsregister. Med hjälp av uppgifterna betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på din lön varje månad.

Om det inte är möjligt får du ett inbetalningskort hemskickat med posten. Du kan också betala via autogiro.

Du ansluts automatiskt till försäkringar hos Förenade Liv, och du bör noga läsa informationen som skickas hem till dig när du blivit medlem. Är du sjukskriven, eller har varit det de senaste tre månaderna, behöver du kontakta försäkringsbolaget eftersom det ställs vissa hälsokrav för att kunna få försäkringarna. Om du inte vill ha försäkringarna måste du kontakta försäkringsbolaget och tacka nej. Den automatiska anslutningen till försäkringarna gäller inte om du varit medlem i Vision under de senaste tolv månaderna.

Om du betalar din avgift till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien att dras så, om du inte tackar nej till försäkringarna eller kontaktar Förenade liv för att ändra till inbetalningskort eller autogiro.

Vi kommer att skicka dina uppgifter till de försäkringsbolag som Vision har avtal med.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan!

Vision: Viktigt att socialtjänstlagen ses över

Publicerad 2017-04-07

Vision välkomnar regeringens översyn av socialtjänstlagen. Uppdraget måste bli tydligare och medarbetarnas förutsättningar att möta människor i behov av samhällets stöd måste förbättras.

- Socialtjänstens uppdrag har blivit allt mer gränslöst. När resurserna brister blir det enskilda medarbetare som sliter hårdare för att medborgare i behov av stöd inte ska behöva drabbas. Det är en del av förklaringen till att kommunerna har svårt att rekrytera såväl chefer som socialsekreterare, säger Dalia Eid, socialsekreterare och ledamot i Visions förbundsstyrelse.

- Socialtjänsten behöver en balans mellan krav och resurser för att vara hållbar och kunna jobba långsiktigt och förebyggande. Vision ser fram emot att aktivt bidra i detta viktiga arbete, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

För ytterligare kommentarer kontakta Dalia Eid, ledamot i Visions förbundsstyrelse och ordförande för Nyköpingsavdelningen, tfn 0708-35 70 76.

1081 nya medlemmar under april

Nr 02 2017