Fler medlemmar väljer Vision

Publicerad 2014-12-09

För fjärde året i rad ökar antalet medlemmar i Vision. När 2014 års medlemssiffror är räknade står det klart att 173055 akademiker och tjänstemän nu väljer Vision.

- Jag är jublande glad! Bakom siffrorna ligger ett målmedvetet arbete där vi har utmanat både oss själva och andra, säger Veronica Karlsson, förbundsordförande i Vision.

Sedan i december 2013 har 18329 medlemmar valt att gå med i Vision. Bland de nya medlemmarna finns såväl yrkesverksamma som studenter.

- Att många ser nyttan med att vara med i Vision redan under studietiden är otroligt kul, säger Veronica Karlsson.

Vision har de senaste åren arbetat hårt för att förbättra medlemmarnas yrkesliv och samtidigt möta arbetsmarknadens behov. Genom bland annat yrkesnätverk, stark närvaro på arbetsplatser, universitet och högskolor samt en lyhördhet för såväl medarbetarnas som arbetsgivarnas situation har Vision arbetat med att förändra bilden av facket.

- Det handlar om att det inte är vad du säger, utan vad du gör som spelar roll. Jag är enormt stolt över det jobb som Visions medlemmar och förtroendevalda varje dag gör för att visa vad Vision står för, säger Veronica Karlsson, som i dag är i Nyköping för att träffa medlemmar inom socialtjänsten samt samtala med arbetsgivare och politiker.

Vision är Sveriges största fackförbund för chefer i offentlig verksamhet. Förbundets medlemmar finns i yrken som leder, utvecklar och administrerar välfärden.

- För mig handlar det om att Visions medlemmar ska ha lön efter sin kompetens och prestation, få inflytande över sitt yrkesliv och att vi ska ha ett schyst arbetsliv där alla får plats. På så sätt skapar vi också en välfärd med hög kvalitet, säger Veronica Karlsson.

För ytterligare kommentarer:

Veronica Karlsson, förbundsordförande Vision, tfn 070 – 746 21 24