Vision håller extra förbundsmöte

Publicerad 2014-03-10

I dag samlas ledande förtroendevalda på Arlanda för ta beslut om Visions framtida lönepolitik.

Förbundsmötet 2012 beslutade att Visions lönepolitik ska utvecklas. Sedan dess har den största medlemsdiskussionen i Visions historia genomförts. Tusentals medlemmar har deltagit i diskussioner på arbetsplatserna om en framtida lönepolitik "Vision för rätt lön".

Förslaget till ny lönepolitiken handlar om att stärka och utveckla den individuella lönesättningen, så att varje medlem får lön efter sin kompetens och vad man åstadkommer på jobbet. Detta är också ett sätt att på sikt komma tillrätta med löneskillnaderna mellan kvinno- och mansdominerade sektorer och branscher.

För att enas och fastställa Visions framtida lönepolitik har Visions förbundsstyrelse beslutat att kalla till ett extra förbundsmöte. Om tiden räcker till kommer det också att bli en diskussion kring det pågående arbetet med att ta fram en ny värdegrund, som ska diskuteras och beslutas på Visions ordinarie förbundsmöte i september 2014.

Tid: Måndagen den 10 mars kl 10-17.30

Plats: Hotel Clarion Arlanda Airport