Sju krav för en bra arbetsmiljö i socialtjänsten

Publicerad 2014-02-27

Socialsekreterare i Göteborgs stad fick nog av hög personalomsättning, en stor ärendemängd och av hot och våld på jobbet.

Lokala politiker hörsammade protesterna och ett unikt arbete inleddes mellan fackförbund, politiker och tjänstemän. Den så kallade socialsekreterarkommissionen har kartlagt hur det ser ut i Göteborgs olika stadsdelar, och vilka förbättringsåtgärder som fanns. Kommissionen kom fram till sju förslag som förbättrar arbetsmiljön.

Vision Göteborg arrangerar ett seminarium där förslagen kommer att presenteras och diskuteras. Medverkar gör bland andra Ann Catrine Fogelgren, Kommunalråd (FP), Mats Pilhem, Kommunalråd (V), Jenny Johansson, yrkesansvarig för socialarbetare i Vision Göteborg och representant i Socialsekreterarkommissionen och Lisbeth Nilsson, Stadsledningskontorets representant i Socialsekreterarkommissionen.

Tid: Fredag 28 februari kl. 8.30

Plats: Göteborgs stadshus, Gustav Adolfs Torg 4 i lokal Hörsalen

Välkommen!

För mer information kontakta Vision Göteborgs ordförande Marcus Gustavsson, tfn 076-769 00 82, marcus.gustavsson@vision.goteborg.se