Ny forskning om arbetsvillkoren i socialtjänsten

Publicerad 2014-09-09

Att det råder tuffa villkor inom socialtjänsten är väl känt. Men hur har situationen förändrats det senaste decenniet? Och vad krävs för en hållbar socialtjänst? Välkomna på ett seminarium där forskaren Pia Tham presenterar de första resultaten i en ny studie om villkoren inom socialtjänsten.

När: Kl 9-10, onsdagen den 10 september 2014

Var: Vision, Kungsgatan 28 i Stockholm

I sin nya studie har Pia Tham, filosofie doktor i socialt arbete, besökt drygt 40 arbetsgrupper och samlat in enkätsvar från över 350 socialsekreterare inom barn- och ungdomsvården. Resultaten, där hon jämför svaren med hur det var 2003, redovisar hon vid ett seminarium hos Vision.

Vid seminariet kommer också rapporten ”Prövning och profession”, om socialarbetarnas yrkesvillkor, som Vision publicerade tidigare i år att diskuteras.

Förutom Pia Tham deltar bland andra Visions förbundsordförande Annika Strandhäll.

Välkommen!

För ytterligare frågor, kontakta:

Kristina Folkesson, socialpolitisk strateg i Vision, tfn 072 – 214 95 80

873 nya medlemmar under augusti