Visions ordförande Annika Strandhäll besöker Sundsvall fredag 31 augusti

Annika Strandhäll kommer under dagen att möta politiker, chefer, tjänstemän och Visions lokala företrädare. Vision kommer under dagen att presentera en undersökning om hur allmänheten i Västernorrland ser på löneskillnaderna mellan mans- och kvinnodominerade sektorer, branscher och yrken.

Media är välkomna att delta. Här är hela programmet för den 31 augusti:

Kl 10.00 – 11.45 Besök på förvaltningen för arbetsmarknad och integration (FAVI), Trädgårdsgatan 7.

Möte med politiker, chefer och tjänstemän som jobbar med arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Fokus på ungdomsarbetslösheten.

Kl 12 – 13. Lunchsamtal med politiker, tjänstemän och Visions företrädare på temat generationsväxling och kommuner som attraktiva arbetsgivare bland annat för nyutexaminerade akademiker. (OBS! Ej öppet för media)

Kl 13 – 13:30 Pressträff i Lilla Festsalen, Stadshuset.

Annika Strandhäll presenterar en opinionsundersökning om hur västernorrlänningar ser på de strukturella löneskillnaderna på arbetsmarknaden.

Kl 13:45 – 15.00 Besök på MittSverige Vatten, Stuvarvägen 17

Annika Strandhäll träffar bolagets VD, personalansvarige och Visions företrädare för ett samtal kring strukturella löneskillnader och vad man kan göra åt dem.

För mer information kontakta Ulrica Näsström, ombudsman Visions center i Sundsvall, tel 0703 13 56 65, eller Visions vik. pressekreterare Maria Ahlsten på tel 0702 77 07 64.

499 nya medlemmar under augusti

Nr 4 2019