Vision får ny presschef

Nina Odermalm Schei är ny presschef på Vision. Hon ska ansvara för pr- och pressfrågor i Visions fortsatta förändringsarbete.

Nina har en bakgrund som nyhetsjournalist och kommer närmast från Ekot på Sveriges Radio där hon har arbetat sedan år 2000, bland annat som reporter och producent för Ekot och Nyhetswebben.

- Att bli presschef för Vision är en otroligt spännande utmaning. Vision har en framåtanda som jag lockades av och har de senaste åren gått i bräschen för facklig förändring i Sverige. Förbundet har ett starkt engagemang i viktiga frågor som berör oss alla, till exempel ett jämställt arbetsliv och en hållbar miljö, och det är något som jag vill vara med och lyfta fram, säger Nina Odermalm Schei.

Nina Odermalm Schei efterträder Peter Bloch som tidigare i år gick i pension.

-  Nina blir en nyckelperson i opinionsbildningen för att lyfta relevanta framtidsfrågor för Visions yrkesgrupper och för att ge våra förtroendevalda verktyg och stöd i det lokala arbetet. Hon får en strategisk roll i att ytterligare vässa opinionsbildningen i Vision tillsammans med medarbetare och förtroendevalda, säger Leif Hansson, stabschef på Vision.

För ytterligare kommentarer kontakta Nina Odermalm Schei på tfn 0730- 567 033. Frågor kan också ställas till Leif Hansson, stabschef, 070 – 513 63 38.

386 nya medlemmar under december

Nr 6 2019