Fair Fashion på Vision

Publicerad 2012-01-24

Gör något schyst för dig själv och för andra - och få mer plats i garderoben. Kom på Visions klädbytarkväll.

Det är första gången som ett fackförbund arrangerar en klädbytarkväll. Ikväll kl 18.00 i Visions lokaler på Kungsgatan 28 A i Stockholm är det dags. Lämna in den nya skjortan du aldrig kommer att använda eller de för korta byxorna, och låt någon annan glädjas av dem. Du får såklart möjlighet att fynda bland någon annans plagg. Alla överblivna plagg skänks till Stadsmissionen.

-          Vision är en Fair Union, ett schyst fackförbund, och vi gör vårt bästa för att ta ansvar så långt det bara går. Nu vill vi tillsammans med våra medlemmar och andra bidra till en lite mer hållbar konsumtion, genom att byta kläder med varandra istället för att köpa nytt – Fair Fashion, säger Annika Strandhäll, ordförande i Vision.

Vi bjuder på något schyst att dricka och äta, bra musik och trevligt häng mellan klädprovningarna. Du har också chansen att tävla och vinna ett schyst pris!

Läs mer om vårt arbete för ett schyst arbetsliv i Sverige och i världen http://vision.se/Om-Vision/Fair-Union/

För mer information, kontakta Sanna Fransson, Fair-samordnare, tfn 070 233 17 74

820 nya medlemmar under december

Nr 6 2019