Att jobba med sociala frågor i världen

Fackförbundet Vision bjuder in till ett seminarium med fokus på globala arbetsvillkor och yrkesfrågor.

Kom och träffa Maria Hallenius Henrysson, medgrun­dare till Socionomer utan gränser, som be­rättar om ett internationellt arbetsfält för socionomer och om socialt arbete som en universell profession, applicer­bar i hela världen.

När: 7 november kl. 12.00–13.00.

Var: Lunds Stadsbibliotek, Atriumgården

Fackförbundet Vision jobbar för ett schyst arbetsliv. För oss slutar arbetet för schysta villkor inte vid vår egen arbetsplats eller ens vid vårt lands gränser. Vi vill ta ansvar så långt det bara går. Det är därför vi är en Fair Union. Läs mer http://vision.se/Om-Vision/Fair-Union/

För mer information kontakta Sanna Fransson, projektledare, tfn 070-23 31 774.

Varmt välkommen!

386 nya medlemmar under december