Annika Strandhäll omvald till Visions ordförande

Vid Visions förbundsmöte i Norrköping gav ombuden i kväll Annika Strandhäll förnyat förtroende att leda förbundet ytterligare fyra år.

Annika Strandhäll valdes till förbundsordförande vid Visions (dåvarande SKTF) extrakongress i juni 2011. Annika Strandhäll är 37 år och bor i Stockholm. Hon har suttit i Visions förbundsstyrelse sedan 2008 och har arbetat fackligt sedan 1999. Hon arbetade tidigare som projektassistent med arbetsmarknadsfrågor i Göteborgs stad.

- Tusen tack för förtroendet! Jag är oerhört stolt och glad. Nu ser jag fram mot att fortsätta leda förbundet och det förändrings- och förnyelsearbete som vi har påbörjat, säger Annika Strandhäll.

Frågor som Annika Strandhäll vill lyfta ytterligare är de strukturella löneskillnaderna och högre löner för Visions medlemmar i välfärdssektorn.

- Jämställdhet är en viktig fråga för Vision där vi har varit drivande under lång tid, säger Annika Strandhäll.

Visions förbundsmöte äger rum 20–23 september på Louis de Geer Konsert & Kongress i Norrköping. Förbundsstyrelsen består av tolv ledamöter som väljs för en mandat­period, det vill säga fyra år.

Till den nya förbundsstyrelsen valdes också: Ove Jansson (1:e vice ordförande), Veronica Karlsson (2:e vice ordförande), Anders Blom, Monika Göl, Katarina Holmqvist, Michael Karlsson, Mikael Korán, Anna Nilsson, Jenny Nygårds, Mikael Stillman och Sven Erik Trulsson.

Bilder på samtliga ledamöter i förbundsstyrelsen kommer att finnas på www.vision.se under kvällen.

För ytterligare kommentarer kontakta Annika Strandhäll, tfn 070 – 280 85 61, Nina Odermalm Schei, presschef, tfn 073 056 70 33 eller Maria Martinsson, pressekreterare 070 655 50 48.

873 nya medlemmar under augusti

Nr 5 2019