×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Dina uppgifter registreras i vårt medlemsregister. Med hjälp av uppgifterna betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på din lön varje månad.

Om det inte är möjligt får du ett inbetalningskort hemskickat med posten. Du kan också betala via autogiro.

Du ansluts automatiskt till försäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, och du bör noga läsa informationen som skickas hem till dig när du blivit medlem.

Är du inte fullt arbetsför när du blir medlem behöver du kontakta försäkringsbolaget, eftersom det ställs vissa hälsokrav. Om du anmäler dig som medlem med startdatum bakåt i tiden ska du istället uppfylla kraven den dag du gör medlemsanmälan. Med fullt arbetsför menas att du kan utföra ditt vanliga arbete utan undantag, inte får ersättning som har samband med egen sjukdom, skada eller funktionshinder, eller har vilande sådan ersättning och inte av hälsoskäl har särskilt anpassat arbete, anställning med lönebidrag eller liknande. Är du sjuk kortare tid än 15 dagar räknas du som fullt arbetsför.
Du måste vara folkbokförd i Sverige när du tecknar försäkringen.

Om du betalar din avgift till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien att dras så, om du inte tackar nej till försäkringarna eller kontaktar försäkringsbolaget för att ändra till inbetalningskort eller autogiro.

Vi kommer att skicka dina uppgifter till de försäkringsbolag som Vision har avtal med.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Bjud in mig till ditt jobb!

2016-12-12

Vi i Vision vill veta mer om hur du har det på jobbet. Under 2017 kommer jag att fortsätta besöka arbetsplatser landet runt. Att möta medlemmarna på deras arbetsplatser är det jag tycker är roligast och viktigast med mitt uppdrag. Det är där jag hämtar kunskap, insikter och argument om de frågor vi behöver driva.

Våra medlemmar har så otroligt spännande yrken. Det vill jag lyfta och synliggöra. Därför undrar jag - får jag hänga med dig en dag på jobbet? Jag vill höra din berättelse så att vi tillsammans kan sätta tonen för ett mänskligare arbetsliv.

Det är på arbetsplatserna Vision ska finnas och skapa inflytande. Genom arbetsplatsbesöken får jag möjlighet att knyta ihop idéerna med verkligheten och medlemmarnas arbetsliv med kraften som finns inom Vision. Målsättningen med mina besök är såklart att vi ska åstadkomma fler och bättre resultat för medlemmarna.

Anmäl dig via formuläret här om du vill att jag besöker just din arbetsplats. Intresseanmälan är öppen till 20 januari, därefter tar vi kontakt med samtliga som visat intresse.

Alla berättelser och erfarenheter är intressanta för oss. Vad är roligast och mest intressant med just ditt jobb? Vill du sprida ett smart arbetssätt från din arbetsplats som ett gott exempel? Vilka utmaningar möter du i ditt yrke? Vilka förutsättningar behöver du för att göra ditt jobb och göra skillnad? Vad behöver förändras för att du ska få ett mänskligare arbetsliv? Hur kan du få ut så mycket som möjligt av ditt yrkesliv?

Alla som anmäler sig kanske inte får ett besök, men vi använder tacksamt alla tips och tankar och vill gärna fortsätta bolla idéer med dig som svarar.

Veronica Magnusson, förbundsordförande

Nyheter

Vision ökar för sjunde året i rad

Visions medlemsantal ökar för sjunde året i rad. Nu är vi hela 195 000 medlemmar, vilket är rekord.  för 4 timmar sedan

Johannes Anyuru och Susanne Blick.

Årets författare 2017 är Johannes Anyuru

Johannes Anyuru har röstats fram till Årets författare 2017 av Tidningen Visions läsare. Han får priset för sin roman ”De kommer att drunkna i sina mödrars tårar.”  igår kl 08:59

Så blir du mer produktiv

Att bli mer produktiv handlar inte om att jobba hårdare utan att jobba smartare.  för 9 dagar sedan

Facklig envishet blev seger för en grupp pensionärer

Tillsammans med andra fackförbund har Vision sedan en längre tid arbetat för en höjning av garantibeloppet av pensionsnivåerna inom det så kallade PA-KL-avtalet. Förhandlingarna har nu resulterat i en höjning av garantinivån, pengar som börjar betalas ut i januari 2018.  2017-12-15

Till arkivet

1194 nya medlemmar under januari

Vi erbjuder

  • Personlig rådgivning

  • Schysta medlemsförmåner

  • En vass inkomstförsäkring

Bli medlem nu

Vision nära dig

Vision finns på de flesta arbetsplatser. Sök din avdelning eller klubb

Sök

Läs senaste numret av Tidningen Vision!

Läs senaste numret av Tidningen Vision

Nr 1 2018

Tidningen Vision är en medlemstidning och utkommer med 8 nummer per år.

Fråga Vision

Personlig, arbetsrättslig och facklig rådgivning alla vardagar kl 8 - 20. Ring 0771 44 00 00 eller mejla visiondirekt@vision.se

Kontakta Vision Direkt

Gör skillnad på jobbet!

Du och tusentals andra i Vision gör skillnad på arbetsplatserna. Vad engagerar er på din arbetsplats? I engagemangskiosken kan du själv plocka ihop det som behövs för en aktivitet utifrån ditt eget intresse och dina egna förutsättningar.

Engagemangskiosken

Om Vision

Vision är ett fackförbund och i fokus för allt står du och dina visioner. Tillsammans ser vi till att du får det du behöver för att uppnå det du vill med din karriär.

Mer om Vision

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb