Visions kansli - från Malmö till Luleå
På Visions kansli - våra olika kontor - finns anställda ombudsmän och andra experter. Vision har ett resurscenter i Stockholm och sju regionala center.
Visions resurscenter
I Stockholm finns Visions resurscenter. De anställda på resurscentret förhandlar och bevakar medlemmarnas intressen nationellt. Resurscentret driver också utvecklingsfrågor och central opinionsbildning.
Staben
Arbetar med service, förberedelse- och underlagsarbete till Visions förbundsordförande och förbundsstyrelse.
Funktionen för löner och yrkesvillkor
Arbetar med allt som rör medlemmarnas villkor i arbetslivet. De förhandlar om kollektivavtal och driver yrkesfrågor. Visions förbundsjurister arbetar också på den här funktionen.
Funktionen för kommunikation och facklig utveckling
Arbetar med att informera om och marknadsföra Visions verksamhet. Här finns redaktionen för Tidningen Vision. Här finns också pressavdelningen och ansvaret för opinionsbildningen.
HR
Svarar för de personalpolitiska och personaladministrativa frågorna.
Administrativa funktionen
Arbetar främst med intern service och support gentemot den övriga kansliorganisationen. Funktionens huvuduppgift är att förvalta förbundets tillgångar och medel samt ansvara för debitering och inkassering av medlemsavgifter. Funktionens verksamhet är fördelad mellan enheterna medlemsregister, ekonomi och IT samt kontorsservice och fastighet.
Visions sju regionala center
Vision har sju regionala center med anställd personal som på olika sätt ger stöd och service till avdelningarna, klubbarna och medlemmarna. Centren finns i:
Vision Direkt
Vision Direkt är Visions personliga, fackliga och arbetsrättsliga rådgivning, dit medlemmar och förtroendevalda kan ringa eller mejla för att ställa frågor till kunniga rådgivare om allt som rör jobbet och Vision. Vision Direkt finns i Visions förbundshus i Stockholm.