×

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

Fackförbundet för dig inom kommun, region, kyrka och bolag kopplat till välfärden. 

Läs mer om medlemskapet

Glöm inte att gå med i a-kassan!

Läs mer om A-kassan Vision

Är du arbetssökande och vill bli medlem?
Sms:a "Vision" till 71501 så hjälper vi dig.

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

warning icon

Systemunderhåll 12-13 juni

På grund av systemunderhåll kommer det inte vara möjligt att logga in på Mina sidor, Vision-appen och på vision.se lördag 12 juni kl 07.00 till söndag 13 juni kl 12.00.

Bibliotekspersonal klarar inte kraven

2011-05-13, Tidningenvision.se

Kunnig och välkomnande personal är viktigast för biblioteksbesökare. Men personalen lever inte alla gånger upp till förväntningarna, visar en rapport från Svensk Biblioteksförening.

Både besökare och anställda anser att kunnig personal och ett bra bemötande är allra viktigast för ett bibliotek.

Personalen anser själv att de lever upp till förväntningarna, men användarna är inte av samma åsikt. Till exempel instämmer bara drygt hälften av dem helt i att bibliotekspersonalen är kunnig.

– Användarna har väldigt höga krav på personalen, och det är svårt att leva upp till dem. Samtidigt är användarna inte heller jättemissnöjda, säger Anna Kåring Wagman, utredare på Svensk Biblioteksförening.

Annat som skiljer biblioteksanvändarna och personalen i undersökningen är hur biblioteken ska användas. Användarna vill bland annat ha ett rofyllt och lugnt bibliotek, medan personalen hellre ser en spännande och stimulerande miljö.

Spelar skillnaderna någon roll?
– Ja, eftersom det inte är användarna som bestämmer vad som ska finnas på biblioteken finns det en risk att de inte får det de vill ha. Men nu står biblioteken i en utvecklingsfas, och därför tycker vi att det är viktigt att fråga användarna vad de vill ha.

Kungliga Biblioteket har nyligen blivit en myndighet, och den har ansvaret för utvecklingen av de kommunala folkbiblioteken.

Kommer personalen att leva upp till de höga kraven så småningom då?
– Ja, för inte kan man slå sig till ro om användarna inte är nöjda.
 

Lotta Ekstedt

lotta.ekstedt@vision.se

Artiklar

Till arkivet

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb

Vårt frågeforum