×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

  • Belgin Fuchs. Foto:Privat

    Belgin Fuchs. Foto:Privat

  • Kundtjänsten i Kramfors är bemannad med tre personer i växeln och två i receptionen. Foto: Privat

    Kundtjänsten i Kramfors är bemannad med tre personer i växeln och två i receptionen. Foto: Privat

Varför är Kramfors bäst i telefon?

2019-02-27

Tidningen Vision nr 2 2019. Fem frågor till Belgin Fuchs samhällsvägledare i Kramfors kommun.

– Vi utgår faktiskt helt från kommunens webbsida och har blivit bra på att hitta svaren på invånarnas frågor där. Vi uppmuntrar förvaltningarna att lägga ut så mycket information som möjligt där så att vi kan hitta svaren. Har man en gång hittat svaret på en fråga så vet vi var det finns.

Vilka är de vanligaste frågorna?

– Det varierar med årstiden. Nu när det är mörkt och vinter handlar det mycket om gatubelysning, snöröjning och sandning. Vi får mellan 800 och 900 samtal om dagen och många frågar om öppettider och sophämtning. Många frågar också om försörjningsstöd; när kommer pengarna? Men det kan vi inte svara på, då hänvisar vi till välfärdsförvaltningen.

Vilka frågor är svårast?

– Bygg och miljö brukar vara komplicerade frågor som vi kopplar direkt till handläggarna. Vi vill ju inte ge felaktiga besked.

Vilken är den konstigaste frågan du fått?

– Oj, det är många konstiga frågor. Vissa frågar efter telefonnummer till olika Kramforsbor, andra tror att de ringt till vårdcentralen och börjar prata om sina besvär men vi hjälper alla så gott vi kan.

Enligt den senaste rankingen som Sveriges Kommuner och Landsting gjort är ni bäst i landet på att ge snabba svar i telefon. Är de som ringer tacksamma?

– De flesta är trevliga men det kanske de blir eftersom vi är så trevliga. Vi förstår att vissa är frustrerade när de inte får tag på handläggare eller om ärenden tar lång tid. Men vi är vana och tar det inte personligt.  

Artiklar

Illustration och foto: Jann Lipka

Nu kommer din nya robotkollega

Kommer robotarna att ta våra jobb? Får vi vara med och bestämma vad de ska göra? Frågorna är många när digitala kolleger ­börjar dyka upp på våra arbetsplatser. Vår undersökning visar att få är oroliga men många känner att de ­behöver mer utbildning.  2019-06-03

Kim Matulin har, trots handläggarroboten, mycket telefonkontakt och möten med de personer som söker försörjningsstöd. 
Foto: Jann Lipka

Maskinen handlägger – hon beslutar

Flera kommuner har infört robotar som hjälper till med ansökningar om försörjningsstöd. Socialsekreteraren Kim Matulin i Nacka, som jobbar med en, tycker den är ett bra redskap. Men hon är tveksam till att maskiner ska fatta beslut utan mänsklig inblandning.  2019-06-03

Foto:  Jann Lipka

Som en yxa i huvudet

Synrubbningar, illamående och glödgande ­huvudvärk. Att lämna jobbet i en hast och bädda ner sig i ett mörklagt sovrum tillhör vardagen för administratören Mari Lööv och över en miljon andra svenskar. Stress och bristande kunskap om migrän gör arbetslivet till en högriskfaktor.  2019-06-03

Foto: Brombergs

”I själva verket har vi gott om tid”

För att klara framtidens arbetsliv måste vi omvärdera tiden. Det är fullt möjligt menar Bodil Jönsson i sin nya bok Gott om tid. ”Det handlar om att ändra inställning till tiden. Att försöka se det som att tiden kommer till dig i stället för att den går.”  2019-06-03

Till arkivet

Belgin Fuchs

Yrke: Samhällsvägledare.
Arbetsplats: Kramfors kommun.
Ålder: 41 år.
Familj: Man och två döttrar.
Bor: Villa i Härnösand.
Fritidsintressen: Döttrarna, 2,5 och 6 år tar nästan all tid. Gillar att simma.
Bästa arbetsredskapet: Mina kolleger.

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb