×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Ny kundtjänst skapar oro bland personal

2013-10-17, Tidningenvision.se

Nästa år öppnar Kungsbacka kommun en helt ny kundtjänstverksamhet. Då kan en del av personalen tvingas söka nya tjänster.

Kundtjänsten i Kungsbacka kommun är i dag utspridd på olika förvaltningar. Den ska nu centraliseras i en helt ny funktion, kallad Kungsbacka Direkt.

– Vi har dåliga siffror när vi mäter tillgänglighet bland invånarna, som måste vända sig till olika förvaltningar för att få information. Det vill vi ändra på, och med ett centralt kundcenter får de en väg till kommunen, säger Maria Egeröd, verksamhetschef för medborgarservice i Kungsbacka kommun.

Alla anställda kommer kunna söka de cirka 20 platserna på Kungsbacka Direkt, som planeras att starta i vår. I dag jobbar ungefär 80 med kundtjänstfrågor på förvaltningarna, uppgifter som alltså ska försvinna därifrån.

– För dem som inte får jobb på Kungsbacka Direkt är det förvaltningarnas sak att svara för sin egen personal. Men många av dem som jobbar med frågorna i dag har även andra arbetsuppgifter i sina tjänster.

Finns det risk att någon blir övertalig?

– Det kan jag inte svara på än.

Birger Lydell, Visions avdelnings-ordförande i Kungsbacka, är kritisk till hur det hela har hanterats.

– Det har inte varit någon samverkan med facken innan arbetsgivaren gick ut med informationen, och jag vet inte ens vem som äger frågan. Det är en väldig soppa. Personal är stressad och vet inte om de måste söka om sina tjänster. Det tycker jag är en taskig attityd mot de anställda, säger han.

Ett samverkansmöte ska ske på måndag.

Lotta Ekstedt

lotta.ekstedt@vision.se

Artiklar

Belgin Fuchs. Foto:Privat

Varför är Kramfors bäst i telefon?

Fem frågor till Belgin Fuchs samhällsvägledare i Kramfors kommun.  2019-02-27

Annelie Österman tar bort blommor från kistan efter begravningsceremonin. Hon låter några blommor ligga kvar när kistan åker in i ugnen. Foto: Lasse Nilsson

De tar vid ­efter döden

De arbetar i det fördolda, med ett yrke som få känner till. Annelie Österman och Lars Blixt jobbar med att kremera döda, och med all administration runtomkring. En annan viktig uppgift är att stötta anhöriga.  2019-02-27

”Vi sitter på tre platser i stiftet. När vi har personalmöte använder vi ett videosystem som Svenska kyrkan har utvecklat”, säger Mats Lundgren. Foto: Johan Gunséus

Rörigt med många kanaler

Mejl, intranät, videokonferens, Skype och Slack. Blir det rörigt med alla olika digitala samarbetsverktyg? Ja, lyder svaret från 6 av 10 tjänstemän.  2019-02-27

Löneadministratören Ida Ylipää i Övertorneå ser fram emot samarbetet med Haparanda kommun. Foto: Marianne Berglund

Testar nytt samarbete

Att kommuner samarbetar inom löneadministration är inget nytt. Men nu ligger Haparanda och Övertorneå i startgroparna för att påbörja en ny typ av samarbete.  2019-02-27

Till arkivet

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb