×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Finslipa formen inför Tjejmilen

2012-06-14, Tidningenvision.se

Här är långdistanslöparen Evy Palms sju bästa tips på hur du håller igång i sommar.

1. Spring tre gånger i veckan
Kör två korta rundor på 2,5 kilometer, varav en där du springer lite fortare i intervaller. Gå emellanåt om det känns för jobbigt och öka successivt löpsträckorna. Kör också en lite längre runda på 4 km. Öka på farten och antalet kilometer allt eftersom.

2. Spring regelbundet
Regelbundenheten är viktig för att få upp konditionen. Springer du för sällan är det som att börja om varje gång.

3. Spring inte för fort
Det får inte bli för jobbigt. Du ska se fram emot nästa pass annars kommer du inte orka hålla i träningen. Är du helt död
efter en runda har du sprungit för fort.

4. Fotarbete
Ju mindre du lyfter på fötterna desto mer ekonomiskt springer du och sparar energi för att orka längre. Landa på hela fot­sulan eller ”rulla” foten från hälen och fram till tårna. Man ska alltså inte landa på tårna.

5. Ha ordentliga skor
Den nya trenden med ”barfotaskor” har gjort att många får skador, eftersom de flesta människor i dag inte är vana vid att springa långa sträckor barfota.

6. Du klarar milen!
Du behöver inte ha sprungit en mil innan loppet. Försök klara att springa 7,5–8 km innan du springer Tjejmilen. Då kommer du orka ta dig runt när det väl gäller.
 
7. Benhinneinflammation
Benhinneinflammation är en nybörjar­skada. Många motionärer är också tunga i kroppen vilket sliter mer. Prova att spola benen i kallt vatten efter en löprunda, det kan hjälpa en del. Pressa dig inte trots att det gör ont, utan känn efter hur kroppen känns i stället för att jaga en viss tid.
 

Artiklar

Att ha en arbetsgivare som är flexibel och förstående gör det möjligt för trebarnspappan Ernesto Garzón att arbeta heltid. Foto: Rickard Kilström

Hämta, lämna, hinna, orka...

Tre av fyra tycker att det är stressigt att få ihop kraven på jobbet med att vara förälder. De flesta får ingen avlastning vid vab och för många som gått ner på deltid är det bara lönen som krympt, inte mängden arbete. Det visar Tidningen Visions undersökning.  för 4 dagar sedan

Nicole Areskoug har en arbetsgivare som är mycket positiv till att anställa småbarnsföräldrar. Här är hon och dottern på en pick-nick tillsammans med brukare och kolleger. Foto: André de Loisted

Nu funkar heltid för Nicole

Nicole Areskoug kan oftast anpassa sina arbetstider efter dotterns sovtider och bestämmer själv om hon ska jobba hemifrån eller vara på kontoret. Det är några av de saker som bolaget God assistans syd infört för att bli föräldravänliga.  för 4 dagar sedan

Under åren på hög­stadiet i hemstaden Kalmar började Lena Hallengren se orätt­visorna i samhället. Därför engagerade 
hon sig politiskt. Foto: Marc Femenia

Hon vill laga skyddsnäten

Socialminister Lena Hallengren (S) står inför stora utmaningar. I glappen mellan välfärdssystemen faller både unga som mår dåligt och psykiskt sjuka ner och bristen på resurser gör att anställda flyr socialtjänsten eller bränns ut.  för 4 dagar sedan

Foto: Privat.

Hur flyttar man en kyrka?

Fem frågor till Tommy Stridsman fastighets- och kyrkogårdschef i Kiruna pastorat.  för 4 dagar sedan

Till arkivet

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb