Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten. Jag kan också betala via autogiro, Kivra eller e-faktura.

Anställds uttalande om Norge upprör

2011-07-26, Tidningenvision.se

En anställd inom omsorgsförvaltningen i Borlänge kommun har bland annat skrivit på Facebook ”Jag fäller ingen tår över att röda människor har dött”. Hans uttalanden om Norgekatastrofen har upprört både kollegor och chefer.

Det var i lördags som mannen skrev kommentaren. När han blev ifrågasatt på sajten ska han också ha skrivit ”Ser ni bara på de negativa delarna av det som hänt? Tänk på vad många jobb som skapats på grund av det här”.

Barbro Hietala-Nordlund, ordförande i omsorgsstyrelsen säger till Sveriges Radio P4 Dalarna att hon är förtvivlad över uttalandet men att hon pratat med mannen, som nu ångrar sig.

-Han ringde upp mig och var ångerfull. Jag ställde frågan om den värdegrund vi har inom Borlänge kommun och han sa att han ställer upp på det, säger hon till radiokanalen.

Personalavdelningen kommer att prata vidare med mannen.

Artiklar

Fick du bara korvören i löneförhöjning? Illustration: Marie Åhfeldt

Här är regionerna som betalar bäst

Var har medicinska sekreterare och drifttekniker högst medellön? Klicka på valfri region på kartan för att se snittlönerna för 13 olika yrken. Eller välj yrke i tabellen under kartan.  2019-03-03