×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Sveriges bästa telefonister gjorde upp

2014-01-23, Tidningenvision.se

På torsdagen samlades förväntansfulla telefonister från hela landet på Clarion Hotell i Stockholm för prisutdelning i SM i telefoni. Vi träffade tre glada växeltelefonister från Tranås som var nominerade för tredje gången.

Fakta

… har 3 anställda.

… tar emot 65 000 samtal per år, cirka 300-400 om dagen.

… har som mest att göra måndags- och tisdagsförmiddagar, i slutet av månaden vid löneutbetalningar.

… har som lugnast fredagseftermiddagar, under semestertider och när skolorna har lov samt dagen innan julafton.

… tar emot färre samtal än tidigare på grund av att fler använder mejl, hemsidan och direktnummer till tjänstemännen.

- Att vara nominerad är ett kvitto på att vi gör ett bra jobb. Alla kan ha dåliga dagar men det här betyder att vi har många fler bra dagar än dåliga, säger Elisabet Tell, telefonist på växeln i Tranås kommun.

SM i telefoni anordnas av kundundersökningsföretaget Q Survey och priser delas ut i flera olika klasser. De telefonväxlar och kundcenter som anmäler sig till tävlingen får under en begränsad period 100 så kallade mystery calls, där en person ringer upp och ställer olika vanliga frågor. Sedan bedöms bland annat bemötande, kunskap om organisationen och om telefonisterna kopplar till rätt person.

-Ofta vet man inte vilket samtal som är ett mystery call men ibland kommer det frågor som ingen annan ställt förut, till exempel om hur mycket ett trygghetslarm kostar. I vanliga fall brukar personerna berätta att någon anhörig behöver larmet först innan de frågar om kostnader, säger Elisabet Tell.

Telefonisternas bästa knep för att ge god service är att le – det märks även i telefonen, inte låta ett dåligt samtal påverka nästa, tänka på hur man själv vill bli bemött och vara påläst om hur kommunen fungerar. Växeln i Tranås har varit nominerad två gånger tidigare och vunnit ett av åren.

- Det var jättekul att vinna. När vi kom hem blev vi firade och fick blommor av politikerna, säger Christel Svensson, telefonist i Tranås.

För deras kollega, Susanne Gliminger, är det premiär på SM i telefoni, eftersom hon inte jobbat i växeln så länge. När prisutdelningen är över är hon mer än nöjd.

-Vi vann! Det känns helt otroligt, vi är jätteglada!

 

 

Artiklar

Vi har ny webbplats!

Tidningen Vision har bytt hemsida och webbadress. Besök oss på tidningenvision.se.  2019-10-28

Foto: Jann Lipka.

Blev du bjuden på lönekalaset?

Majoriteten av Visions medlemmar i kommuner och regioner fick löne­ökningar mellan 2,4 och 3 procent i år. Luleå och ­Vetlanda toppar bland kommunerna. Väster­norrland fick högsta ­snittökning bland ­regionerna.  2019-09-23

Medicinska sekreteraren Dennis Lindgren Örcel, här med kollegan Carina Johansson, fick ett lönesamtal tack vare ett inlägg på Facebook. Foto: Karl Nilsson.

Missnöje trots extra ­satsning

Flera regioner gjorde speciella satsningar på medicinska sekreterare och tandsköterskor i år. I Region Västernorrland fick båda yrkesgrupperna fyra procents löneökning i genomsnitt. Men trots höjningarna jäser missnöjet med för låga löner.  2019-09-23

Eva-Lotta Nilsson.

”Vi i Vision måste ligga på”

”Löneökningarna är bra på många håll jämfört med övriga arbetsmarknaden. Men vi måste ­titta närmare på arbetsplatser som haft lägre löneökningar”, säger Visions förhandlingschef Eva-­Lotta Nilsson.  2019-09-23

Till arkivet

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb