×

 

Bli medlem i Vision - 3 månader kostnadsfritt

  • Under 30 år? 100 kr för hela första året
  • Student? 100 kr för hela studietiden

Om medlemskapet

Gå vidare

Jag godkänner villkoren för medlemskapet i Vision. Det innebär att jag är medveten om att mina personuppgifter registreras i Visions medlemsregister för att kunna erbjuda mig medlemskap i enlighet med föreningens stadgar (läs mer under vision.se/stadgar). Jag kan läsa mer om hur Vision hanterar mina personuppgifter på vision.se/personuppgifter.

Med hjälp av de uppgifter jag lämnar betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på min lön varje månad. Om det inte är möjligt får jag ett inbetalningskort hemskickat med posten eller till Kivra om jag har en digital brevlåda. Jag kan också välja att betala via autogiro eller e-faktura

Mina uppgifter skickas till de försäkringsbolag som Vision har avtal med. För att teckna hemförsäkring till medlemspris behöver jag själv kontakta det bolag Vision hänvisar mig till. Jag ansluts automatiskt till personförsäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, men då försäkringar kan omfattas av exempelvis hälsokrav bör jag noga läsa informationen som skickas hem till mig när jag blivit medlem och kontakta försäkringsbolaget om jag inte uppfyller anslutningskraven. Om jag betalar avgiften till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien (personförsäkringar) att dras så.

Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver vara med i en a-kassa för att ha rätt till ersättning vid en eventuell arbetslöshet.

Glöm inte söka medlemskap i a-kassan! Läs mer om det på https://www.akassanvision.se/

Eller sms:a "Vision" till 71501 så ringer vi upp dig!

×

Hitta på Vision

Hot mot energibolagets telefonister

2013-07-01, Tidningenvision.se

Det nya sopsystemet i Uddevalla har rört upp starka känslor. Personalen i Uddevalla energis kundservice har under flera veckor utsatts för hot och kränkningar.

– Alla tjejer i kundtjänst får dagligen ta emot samtal med könsord och kränkningar och fått höra att de är inkompetenta. I några fall har det handlat om riktiga hotsituationer, säger Christina Johansson, marknads- och personalchef på Uddevalla energi.

Det nya sopsystemet infördes i början av juni. Nu ska invånarna ha två tunnor i stället för en. En för brännbart och en för matavfall. Sedan dess har stämningen varit upprörd och de anställda i Uddevalla energis kundtjänst har fått ta emot många obehagliga samtal. Vid ett tillfälle ställde en person in en soptunna i receptionen.

Kombinationen med väldigt många samtal och dessutom flera med kränkningar har satt personalen under hård press i flera veckor.

–En tjej som fick ett samtal där en person sa ”jag vet var du bort, jag ska slänga mina sopor i din trädgård” gick hem och blev sjukskriven, säger Christina Johansson.

Arbetsgivaren och Vision, som har många medlemmar på Uddevalla Energi, har vidtagit flera åtgärder för att stötta personalen. Cheferna har varit extra ofta på plats för att peppa och stötta och facket har ordnat möten där personalen har fått tala ut om sina jobbiga samtal.

Extrapersonal har satts in och även en renhållningsarbetare med bra kunskaper om hur det ser ut vid fastigheterna har hjälpt till med samtalen. De anställda har erbjudits hjälp hos företagshälsovården och öppettiderna i kundservicen har begränsats för att ingen ska behöva arbeta ensam.

Trots att de kränkande samtalen fortsätter att komma dagligen har Christina Johansson fått indikationer på att omfattningen börjar minska.

–Nu har de allra flesta haft sin första hämtning med det nya systemet. Jag tror det börjar vända nu. Efter att lokalpressen skrev om hoten har vi fått många mejl från kunder som är nöjda. Det har stärkt personalen i kundservicen, säger Christina Johansson.

Lasse Nilsson

lasse.nilsson@sktf.se

Artiklar

Vi har ny webbplats!

Tidningen Vision har bytt hemsida och webbadress. Besök oss på tidningenvision.se.  2019-10-28

Foto: Jann Lipka.

Blev du bjuden på lönekalaset?

Majoriteten av Visions medlemmar i kommuner och regioner fick löne­ökningar mellan 2,4 och 3 procent i år. Luleå och ­Vetlanda toppar bland kommunerna. Väster­norrland fick högsta ­snittökning bland ­regionerna.  2019-09-23

Medicinska sekreteraren Dennis Lindgren Örcel, här med kollegan Carina Johansson, fick ett lönesamtal tack vare ett inlägg på Facebook. Foto: Karl Nilsson.

Missnöje trots extra ­satsning

Flera regioner gjorde speciella satsningar på medicinska sekreterare och tandsköterskor i år. I Region Västernorrland fick båda yrkesgrupperna fyra procents löneökning i genomsnitt. Men trots höjningarna jäser missnöjet med för låga löner.  2019-09-23

Eva-Lotta Nilsson.

”Vi i Vision måste ligga på”

”Löneökningarna är bra på många håll jämfört med övriga arbetsmarknaden. Men vi måste ­titta närmare på arbetsplatser som haft lägre löneökningar”, säger Visions förhandlingschef Eva-­Lotta Nilsson.  2019-09-23

Till arkivet

Kom i kontakt med Vision

Vision nära dig

Hitta ditt Visioncenter, avdelning eller klubb