Dina uppgifter registreras i vårt medlemsregister. Med hjälp av uppgifterna betalas medlemsavgiften genom automatiskt avdrag på din lön varje månad.

Om det inte är möjligt får du ett inbetalningskort hemskickat med posten. Du kan också betala via autogiro.

Du ansluts automatiskt till försäkringar hos det försäkringsbolag som Vision samarbetar med, och du bör noga läsa informationen som skickas hem till dig när du blivit medlem.

Är du inte fullt arbetsför när du blir medlem behöver du kontakta försäkringsbolaget, eftersom det ställs vissa hälsokrav. Du måste också vara bosatt och folkbokförd i Sverige. Om du anmäler dig som medlem med startdatum bakåt i tiden ska du istället uppfylla kraven den dag du gör medlemsanmälan. Med fullt arbetsför menas att du kan utföra ditt vanliga arbete utan undantag, inte får ersättning som har samband med egen sjukdom, skada eller funktionshinder, eller har vilande sådan ersättning och inte av hälsoskäl har särskilt anpassat arbete, anställning med lönebidrag eller liknande. Är du sjuk kortare tid än 15 dagar räknas du som fullt arbetsför.

Om du betalar din avgift till Vision via löneavdrag kommer även försäkringspremien att dras så, om du inte tackar nej till försäkringarna eller kontaktar försäkringsbolaget för att ändra till inbetalningskort eller autogiro.

Vi kommer att skicka dina uppgifter till de försäkringsbolag som Vision har avtal med.

Vision: ”Drömjobben ska finnas i välfärden”

Publicerad 2018-05-16

Vision medverkar på Stora Samhällsgalan i dag för att synliggöra och lyfta goda insatser inom välfärden. Visions ordförande Veronica Magnusson har bland annat suttit i juryn för utmärkelsen ”Årets offentliga ledare” och hoppas att galan kan bidra till att göra unga akademiker nyfikna på jobben i välfärden.

– Visions medlemmar är stolta, känner stor arbetsglädje och gör viktiga insatser i välfärdssektorn varje dag. Det vill vi vara med och lyfta fram, så att goda insatser belönas, säger Veronica Magnusson, förbundsordförande i Vision.

Vision arbetar aktivt för ett mänskligt arbetsliv, där ledarskapet är en av flera nycklar. Vi anser att välfärdens arbetsgivare måste bli bättre på att ta hand om medarbetarnas kompetens och engagemang. För att det ska kunna ske krävs ett närvarande chefskap.

– Chefer behöver tid och ett rimligt antal medarbetare för att kunna involvera sina medarbetare. Det är också viktigt för att förebygga stress och ohälsa, säger Veronica Magnusson.

– I det arbetet har Vision varit pådrivande och påverkat genom initiativ runt om på arbetsplatserna. Vi ser nu resultat i form av att allt fler kommuner, landsting och regioner jobbar med att ta fram riktmärken för hur stora personalgrupper chefer kan ha, säger Veronica Magnusson.

Stora Samhällsgalan arrangeras av Dagens samhälle och äger rum i Stockholm den 16 maj.

För ytterligare kommentarer, kontakta Veronica Magnusson, tfn 070 746 21 24

1005 nya medlemmar under maj